Viral Terkini

Tuesday, July 28, 2020

VIRAL : Usia Bukan penghalang menjadi Streamer Gaming


TUA TUA PUN MAIN GAME : MOBILE LEGEND

Itulah yang menjadi tanda tanya kepada ramai netizen kepada kemunculan seorang lelaki yang berumur setenagh abad yang bermula menjadi streamer untuk permainan Mobile Legend dan PubG yang mana mendapat pelbagai pandangan baik mahupun kecaman.

"Baik Mengaji dari main game !!" , "Dah Tua pun masih nak main game?" , "Pakcik ini noob lah"-
Itu adalah antara kecaman yang dikatakan toxic didalam dunia stream game. Kemunculan seoarang lelaki berstatus pakcik ini menimbulkan reaksi yang mengejutkan kepada streamer yang lain dan rata rata memberikan pandangan yang pelik dan meragui kemampuan pakcik ini bermain mobile legend dan pub G.

Bila dilihat tujuan streaming game itu, rata rata mengatakan terhibur dengan gelagat lelaki itu yang juga dikenali sebagai "Pakcik Gaming" yang mana menghiburkan dengan celoteh orang tua yang memberi reaksi yang mengenangkan. 

"Pakcik Gaming sangat unik dan petah berkata kata" - itu adalah reaksi apabila ditanya kepada mengikuti aktiviti setiap malam pakcik gaming. memang tidak dapat dinafikan kemunculan seorang lelaki yang berusia dalam area streaming dan bermain permainan game remaja adalah sesuatu yang "rare" dan tersendiri. tak hairanlah dalam masa seminggu sahaja telah mencecah ke angka 20,000 follower.

Kebanyakan dari yang menonton adalah golongan remaja yang menganggap "Pakcik Gaming" idola walaupun kemampuan bermain mobile legend adalah ditahap yang baru. namun, kesungguhan pakcik gaming sangat diberi pujian dan mendapat kutiap STA lebih 20k sehari setiap kali pakcik gaming membuat LIVE stream.

Inilah yang dikatakan "Usia Bukan penghalang untuk berjaya dalam apa juga lapangan". Semoga usaha dan kesungguhan Pakcik Gaming dapat dberikan sokongan oleh semua.

layari pages pakcik gaming di pautan link ini --> 

https://www.facebook.com/pakcikgamings




No comments:

Post a Comment